Uczniowie klasy 2 A pod opieką swojej wychowawczyni - p. Pauliny zaangażowali się w Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy” czego potwierdzeniem jest otrzymany certyfikat uczestnictwa. Rangę przedsięwzięcia podkreśla fakt, że honorowy patronat nad projektem objęło Ministerstwo Edukacji i Nauki. Uczestnicy, po zapoznaniu się z IV modułami projektu mają za zadanie zrealizować przynajmniej po 5 zadań z każdego, co w sumie daje 20 zadań do wykonania. Głównym celem projektu jest wprowadzenie uczniów w świat wartości oraz promowanie kultury w szerokim zakresie. ŻYCZYMY POWODZENIA w REALIZACJI ZADAŃ!
Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022 / 2023 (pkt. 1 – kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro, piękno; pkt. 2 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny; pkt. 3 – sięganie do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy; pkt. 4 – doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z Ukrainy; pkt. 7 – wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie). Celem projektu jest wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele); Wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej; Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. Ukierunkowanie ucznia ku wartościom. Cele szczegółowe: - promowanie kultury wysokiej, wrażliwości na piękno - rozwijanie poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką - współpraca z placówkami kulturalnymi i środowiskiem lokalnym - wychowanie w duchu wartości, takich jak: dobro, piękno, altruizm, patriotyzm - kształtowanie empatii i szacunku wobec osób starszych i niepełnosprawnych - kształtowanie poczucia przynależności do kraju, regionu, zapoznanie z ich tradycjami i historią w sposób dostępny dziecku - zapoznanie z normami i zasadami życia społecznego oraz ich przestrzeganie - współpraca z rodzicami, włączanie ich do aktywnych działań na rzecz placówki.