Nie ma nic bardziej nudnego niż przerabianie lektur. W DZIESIĄTCE robimy więc inaczej! - przenosimy do realu to, co czytaliśmy w książce Jana Brzechwy „Akademia pana Kleksa”. Na zajęciach języka polskiego uczniowie klas czwartych zostali zaproszeni do pracy metodą projektu. Pracując w grupach, połączyli swoje umiejętności, pomysły i różnorodne materiały. Poznając zasady współpracy, określania celu, korzystania z własnych zasobów i pomysłów, stworzyli postać Ambrożego Kleksa w wymiarze 3D (w oparciu o wcześniej przygotowany opis postaci nauczyciela). Powstały także makiety akademii, w której znajdowały się: szpital chorych sprzętów, sypialnie uczniów, kuchnia, jadalnia, tajemny pokój z sekretami pana Kleksa. Nauka poprzez współpracę, zabawę, doświadczenie – o to chodzi!
Kolejnym krokiem rozwijającym była umiejętność samooceny. Dzieci opowiadały o pracy w zespołach, wyzwaniach, które musiały pokonać. Uczyły się także wyciągać wnioski do dalszej współpracy w grupie. Tak chcemy uczyć w naszej Dziesiątce.