- Wstęp
- Rozdział I Obszary Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem.
- Rozdział II Słowniczek terminów.
- Rozdział III Czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia uczniów – zasady rozpoznawania i reagowania.
- Rozdział IV Zasady reagowania na przypadki podejrzenia, że małoletni doświadcza krzywdzenia.
- Rozdział V Zasady ochrony wizerunku ucznia i danych osobowych małoletnich.
- Rozdział VI Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych w Szkole.
- Rozdział VII Monitoring stosowania Standarów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem w Szkole.
- Rozdział VII Przepisy końcowe.
- Zasady bezpiecznych relacji personel – nieletni.
- Zasady ochrony wizerunku małoletniego i danych osobowych małoletniego.
- Zasady bezpiecznego korzystania z sieci Internet i mediów elektronicznych w Szkole.
Zasady bezpiecznego korzystania z sieci Internet i mediów elektronicznych w Szkole.
- Infrastruktura sieciowa Szkoły umożliwia dostęp do Internetu, zarówno personelowi, jak i uczniom, w czasie zajęć i poza nimi.
- Sieć jest monitorowana, tak aby możliwe było zidentyfikowanie sprawców ewentualnych nadużyć.
- Rozwiązania organizacyjne na poziomie Szkoły bazują na aktualnych standardach bezpieczeństwa.
- Osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo w sieci w Szkole jest p. Wicedyrektor Ewa Smołka
- Do obowiązków tej osoby należy:
- zabezpieczenie sieci internetowej Szkoły przed niebezpiecznymi treściami poprzez instalację i aktualizację odpowiedniego, nowoczesnego oprogramowania,
- aktualizowanie oprogramowania w miarę potrzeb, przynajmniej raz w miesiącu,
- przynajmniej raz w miesiącu sprawdzanie, czy na komputerach podłączonych do Internetu ze swobodnym dostępem nie znajdują się niebezpieczne treści; w przypadku znalezienia niebezpiecznych treści wyznaczony pracownik stara się ustalić, kto korzystał z komputera w czasie ich wprowadzenia; informację o małoletnim, który korzystał z komputera w czasie wprowadzenia niebezpiecznych treści, wyznaczony pracownik przekazuje dyrektorowi Szkoły, który aranżuje dla ucznia rozmowę z psychologiem lub pedagogiem na temat bezpieczeństwa w Internecie; jeżeli w wyniku przeprowadzonej rozmowy psycholog/pedagog uzyska informacje, że uczeń jest krzywdzony, podejmuje działania opisane w procedurze interwencji.
- W Szkole funkcjonuje regulamin korzystania z Internetu przez uczniów oraz procedura określająca działania, które należy podjąć w sytuacji znalezienia niebezpiecznych treści na komputerze.
- W przypadku dostępu realizowanego pod nadzorem pracownika ma on obowiązek informowania uczniów o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu. Pracownik Szkoły czuwa także nad bezpieczeństwem korzystania z Internetu przez uczniów podczas zajęć.
- W miarę możliwości osoba odpowiedzialna za Internet przeprowadza z uczniami cykliczne warsztaty dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu.
- Szkoła zapewnia stały dostęp do materiałów edukacyjnych, dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu, przy komputerach, z których możliwy jest swobodny dostęp do sieci.