• Regulamin rekrutacji

        • REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
          „Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.”

          ROZDZIAŁ 1.
          POSTANOWIENIA OGÓLNE


          §1

          1. Niniejszy Regulamin określa proces rekrutacji i warunki uczestnictwa w projekcie pn. „Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.”.

          2. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie FESL.06.02 Kształcenie ogólne).


          §2


          Jeżeli zobaczysz pojęcia, skróty w regulaminie oznaczać one będą:
          1. Projekt – projekt pn. „Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

          2. Realizator Projektu – Szkoła Podstawowa nr 10 oraz Szkoła Podstawowa nr 28.

          3. Wnioskodawca – osoba składająca dokumenty rekrutacyjne w naborze, czyli w skrócie Ty, czytelnik niniejszego Regulaminu.

          4. Uczestnik/Uczestniczka Projektu – osoba zakwalifikowana do uczestnictwa w Projekcie, korzystająca ze wsparcia oferowanego w ramach Projektu.

          5. Dokumenty rekrutacyjne – dokumenty w wersji papierowej/dokumenty elektroniczne stanowiące podstawę do ubiegania się o udział w niniejszym Projekcie.

          §3


          1. Projekt adresowany jest do 103 uczniów i uczennic uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląski oraz Szkoły Podstawowej nr 28 Wodzisławiu Śląskim. Celem głównym projektu jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów uczęszczających do dwóch szkół podstawowych w Wodzisławiu Śląskim.

          2. Dodatkowo wsparciem zostanie objętych 18 nauczycieli zatrudnionych w SP10 i SP28

          3.Cel główny i rezultaty projektu zostaną osiągnięte w okresie 01.07.2024 r. – 30.11.2025 r.

          4.W ramach rekrutacji wyłonimy uczestników i uczestniczki projektu, którzy będą mogli skorzystać z form wsparcia, takich jak:
          a. w Szkole Podstawowej nr 10 wsparcie dla ucznia:

           

          • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (TUS) dla kl. 6-8 Kształtowanie umiejętności interpersonalnych, budowanie samoświadomości, własnego systemu wartości, umiejętności podejmowania decyzji i radzenia sobie ze stresem. Nabędą umiejętności prawidłowego funkcjonowania w różnych środowiskach społecznych. Przeciwdziałanie agresji i przemocy, nabywanie wiedzy z zakresu tolerancji otwartości w różnorodnym społeczeństwie. Zdobycie umiejętności efektywnego rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie ze stresem.
          • Biofeedback kl. 1-8 Poprawa koncentrację uwagi, szybkości uczenia się, zapamiętywania, przypominania i utrwalanie wiadomości. Treningi zwiększają kreatywność oraz wpływają na pozytywne myślenie, polepszenie samopoczucia, wyciszenie i relaks. Poprawa funkcjonowania uczniów poprzez polepszenie czynności bioelektrycznej mózgu wraz z ukierunkowaniem i wzmocnieniem koncentracji uwagi.
          • Zajęcia artystyczne kl. 4-7 Poznanie i wykorzystywanie w praktyce nowych dla uczniów technik graficznych m.in. linoryt, monotypii, druku strukturalnego. Są to zajęcia dla szczególnie uzdolnionych. Zajęcia pozwolą na : Rozwój i doskonalenie sprawności manualnej i sensorycznej uczniów poprzez ćwiczenia rysunkowe, malarskie i graficzne. Rozwijanie umiejętności ekspresji i wyrażania emocji, Stymulowanie i rozwijanie wyobraźni uczniów oraz pracy w grupie.
          • Język angielski kl. 6-8. Doskonalenie znajomości i umiejętności posługiwania się językiem angielskim, poszerzenie wiedzy na temat historii, geografii, kultury literatury oraz kinematografii krajów anglojęzycznych, zwłaszcza Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanów Zjednoczonych i Australii. 

          b. w Szkole Podstawowej nr 10 wsparcie dla nauczycieli:

          • Szkolenie z zakresu terapii Biofeedback - Obsługa, prowadzenie diagnostyki, terapii i treningu z wykorzystaniem urządzenia EEG-biofeedback. Zdobycie umiejętności obsługi urządzenia EEG-biofeedback oraz uzyskanie certyfikatu pozwalającego prowadzić diagnostykę, terapię i trening EEG-biofeedback.
          • Szkolenie Trudny rodzic - Nabycie kwalifikacji do rozmów z rodzicami uczniów, zwłaszcza agresywnych i w sytuacji stresowej, w jaki sposób opanować swoje emocje, czym jest asertywność nauczyciela i jak ją rozwinąć, praktyczne strategie ukierunkowane na rozwiązania.
          • Szkolenie z obsługi i wykorzystania oprogramowania ze sztuczną inteligencją(SI) - Przykłady wykorzystania TIK na zajęciach w kontekście SI. Administrowanie oprogramowaniem i dostępami. Użytkowanie systemu od strony administratora i użytkownika. Rejestrowania i logowania się użytkownika w systemie, Gromadzenie materiałów w ramach swojego konta. Korzystanie z materiałów dostępnych w repozytorium. Wykorzystanie zapytań do SI w szkole w procesie edukacyjnym. Celem szkolenia jest umożliwienie nauczycielom skutecznego wykorzystania SI w ich praktyce. Poprzez zdobycie praktycznych umiejętności automatycznego generowania scenariuszy lekcji, nauczyciele będą mogli zwiększyć efektywność swojej pracy, dostosowując materiały do indywidualnych potrzeb uczniów. Uczniowie zwiększą kompetencje cyfrowe i zaznajomią się z najnowszymi technologiami TIK.
          • Szkolenie Zapobieganie dyskryminacji i przemocy - Celem kursu jest poznanie problematyki związanej z równym traktowaniem i niedyskryminacją. Uczestnictwo pozwoli nauczycielom zdobyć wiedzę m.in. o tym, czym jest dyskryminacja oraz jakie konsekwencje z niej wynikają, przyjrzeć się własnej postawie, czy wreszcie – rozwinąć podstawowe umiejętności reagowania w przypadku dyskryminacji. 1. Podniesienie wiedzy uczestników w zakresie form, etapów i możliwości adaptacji uczniów z różnych kultur.

          5. Główne Biuro Projektu będzie miało siedzibę w Wydziale Strategii i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego przy ul. Bogumińskiej 4 B, 44-300 Wodzisław Śląski.

          6. Ponadto dwa oddziały Biura Projektu, tzw. Lokalne Biura Projektu będą się mieściły w budynku Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląskim oraz w budynku Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu Śląskim (budynkach Realizatorów projektu).

          7. Dodatkowych, szczegółowych informacji o Projekcie udziela Kierownik Projektu oraz Koordynatorzy Szkolni.

          8. Istnieje możliwość konsultacji/spotkania w siedzibie Biura Projektu po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu.

          ROZDZIAŁ 2.
          WARUNKI TWOJEGO UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

           

          §4

          1. Uczestnikiem Projektu możesz zostać jeżeli jesteś uczniem/uczennicą lub nauczycielem/nauczycielką w Szkole Podstawowej nr 10 lub nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.

          2. Jako przyszły Uczestnik Projektu jesteś zobowiązany do stosowania zasad określonych w niniejszym Regulaminie.

          3. Twój udział w Projekcie jest bezpłatny.

           

          ROZDZIAŁ 3.
          PROCES REKRUTACJI

          §5

          1. Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Realizator zakłada równy dostęp do projektu zarówno kobiet, jak i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych Uczestników Projektu.

          2. Jako Wnioskodawca masz obowiązek zapoznać się z całością tekstu niniejszego regulaminu.

          3. Rekrutację Uczestników Projektu prowadzą:


          a. Koordynator Szkolny w Szkole Podstawowej nr 10,
          b. Koordynator Szkolny w Szkole Podstawowej nr 28.

          4. Rekrutacja do Projektu ma charakter otwarty dla każdego ucznia i nauczyciela ze Szkoły Podstawowej nr 10 oraz Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.

          5. Realizatorzy Projektu (Szkoła Podstawowa nr 10 oraz Szkoła Podstawowa nr 28) przyjmują dokumenty rekrutacyjne przez cały okres realizacji Projektu. Rekrutacja do projektu podzielona będzie na dwa etapy, w zależności od grupy docelowej oraz rodzaju oferowanego wsparcia:


          a. Wsparcie dla kadry pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 10 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 06.09.2024
          b. Wsparcie dla kadry pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 28 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 06.09.2024
          c. Zajęcia dodatkowe dla uczniów w Szkole Podstawowej nr 10 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 13.09.2024
          d. Zajęcia dodatkowe dla uczniów w Szkole Podstawowej nr 28 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 13.09.2024

          6. W przypadku nie wykorzystania w okresie rekrutacji pełnej puli przewidzianych projektem miejsc, Kierownik Projektu wraz z Koordynatorem Szkolnym poinformują iż, rekrutacja przechodzi w rekrutację otwartą do momentu wyczerpania pełnej puli miejsc.

          7. W przypadku większej ilości chętnych niż możliwych miejsc o Twoim zakwalifikowaniu się do udziału w projekcie decydować będzie Lista Rankingowa uwzględniająca kryteria dostępowe.

          8. W przypadku równej liczby punktów o Twoim przyjęciu do projektu zadecyduje zespół zarządzający projektem (wspólna opinia koordynatora szkolnego wraz z wychowawcami zatwierdzona przez kierownika projektu).

          9. Zgłoszenie do projektu dokonuje osoba pełnoletnia, w przypadku dzieci i młodzieży, spełniających kryteria grupy docelowej, rodzic lub opiekun prawny dostarczając dokumenty rekrutacyjne do biura projektu w Szkole Podstawowej nr 10 lub Szkole Podstawowej nr 28.

          10. Istnieje możliwość złożenia dokumentów w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej:


          a) Uczeń/nauczyciel SP 10 na adres: sp10@wodzislaw-slaski.pl
          b) Uczeń/nauczyciel SP 28 na adres: sp28@wodzislaw-slaski.pl

          11.Złożone dokumenty rekrutacyjne będą weryfikowane pod względem formalnym, a kandydaci zostaną niezwłocznie poinformowani o ewentualnej konieczności poprawienia lub uzupełnienia dokumentów.

          12. Jako Wnioskodawca zobowiązany jesteś do dostarczenia dokumentów rekrutacyjnych stanowiących załączniki do niniejszego regulaminu:

          a. Załącznik 1 A (uczeń) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 10)
          lub Załącznik 1 A (uczeń) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 28)
          lub Załącznik 1 B (nauczyciel) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 10)
          lub Załącznik 1 B (nauczyciel) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 28)
          b. Załącznik 2 A (uczeń) Formularz Klauzuli Informacyjnej Zarządu Województwa Śląskiego
          lub Załącznik 2 B (nauczyciel) Formularz Klauzuli Informacyjnej Zarządu Województwa Śląskiego
          c. Załącznik 3 A (uczeń) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 10 + Miasto Wodzisław Śląski) lub Załącznik 3 A (uczeń) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 28 + Miasto Wodzisław Śląski) lub Załącznik 3 B (nauczyciel) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 10 + Miasto Wodzisław Śląski) lub Załącznik 3 B (nauczyciel) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 28 + Miasto Wodzisław Śląski)

          13. Dokumenty rekrutacyjne, o których mowa w § 11 w przypadku osób niepełnoletnich muszą zostać opatrzone podpisem rodzica Wnioskodawcy lub jego prawnego opiekuna.

          14. Realizator projektu może zakwalifikować Cię do udziału w projekcie tylko jeżeli jesteś uczniem/uczennicą lub nauczycielem/nauczycielką w Szkole Podstawowej nr 10 lub nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.

          15. Pierwszeństwo udziału w projekcie będzie weryfikowane na podstawie następujących dokumentów:

          a. W przypadków uczniów:
          1. Posiadanie orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 3 pkt
          2. Posiadanie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 2 pkt
          3. Dokument potwierdzający status ucznia w trudnej sytuacji rodzinnej (z rodzin o niskich dochodach - zaświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej lub z rodzin uchodźców wojennych zaświadczenie potwierdzające status) - 3 pkt
          4. Oświadczenie o wielodzietności rodziny – 1 pkt
          5. Posiadanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności – 3 pkt (ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. lub orz. albo inny dokument, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochr. zdr. ps.)

          b. W przypadku nauczycieli:
          1. Posiadanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności – 3 pkt (ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. lub orz. albo inny dokument, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochr. zdr. ps.)

          16. Koordynatorzy szkolni będą odpowiedzialni za analizę zgłoszonych formularzy w ramach Projektu, a także sporządzenie list podstawowych i rezerwowych Uczestników Projektu oraz przygotowanie Protokołu z Rekrutacji.

          17. Protokół z Rekrutacji musi zastać zaakceptowany przez Kierownika Projektu.

          18. Dokumenty rekrutacyjne w wersji papierowej będą dostępne:

          a. W Wydziale Strategii i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego przy ul. Bogumińskiej 4 B w Wodzisławiu Śląskim (pokój 302), w Biurze Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego.

          b. W Sekretariacie Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląskim, Oś XXX-lecia 63.
          c. W Sekretariacie Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu Śląskim, przy ul. Mieszka 10.

          ROZDZIAŁ 4.
          OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU

          § 6

          1. Jako Uczestnik Projektu masz obowiązek aktywnego uczestnictwa we wsparciu oferowanym i zadeklarowanym w ramach Projektu. Nieobecności są dopuszczalne jedynie w przypadkach losowych m.in. w przypadku choroby, nagłego wyjazdu, zmiany szkoły.

          2. Jako Uczestnik Projektu masz obowiązek udziału w badaniach ewaluacyjnych prowadzonych w ramach projektu.

           

          ROZDZIAŁ 5.
          ZASADY REZYGNACJI, ZAKOŃCZENIA LUB WYKLUCZENIA Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.

          § 7

          1. Rezygnacja z uczestnictwa w Projekcie w trakcie jego trwania jest możliwa tylko w przypadku wystąpienia ważnych okoliczności, które uniemożliwiają Twój dalszy udział w projekcie.

          2. Rezygnacja z udziału w Projekcie powinna mieć formę pisemnego oświadczenia i zawierać powód rezygnacji.

          3. W przypadku rezygnacji, zakończenia uczestnictwa lub wykluczenia Uczestnika Projektu z udziału w Projekcie w jego miejsce wchodzi kolejna osoba z utworzonych list rezerwowych.

           

          ROZDZIAŁ 6.
          ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI

          § 8

          1. Jeżeli obawiasz się barier, które mogą wynikać z dostępności poinformuj o nich Koordynatora Szkolnego oraz/lub zaznacz odpowiednie pola w formularzu rekrutacyjnym. Postaramy się zrobić wszystko, żebyś mógł skorzystać z udzielanego w ramach projektu wsparcia.

          2. Realizator ma możliwość sfinansowania ułatwień, udogodnień, które zniwelują ewentualne bariery w dostępie do usług – mechanizm racjonalnych usprawnień. Nie bój się o ten mechanizm zapytać.

           

          ROZDZIAŁ 7.
          POZOSTAŁE POSTANOWIENIA

          § 9

          1. Regulamin obowiązuje od dnia podpisania w całym okresie realizacji Projektu.

          2. Realizator Projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie.

          3. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej.