Formularze
- Załącznik 1A do regulaminu rekrutacjiDeklaracja uczestnictwa ucznia w projekcie.
- Załącznik 1B do regulaminu rekrutacjiDeklaracja uczestnictwa nauczyciela w projekcie.
- Załącznik 2A do regulaminu rekrutacji.Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla uczniów - uczestników projektów
- Załącznik 2B do regulaminu rekrutacji.Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla nauczycieli - uczestników projektów
- Załącznik 3A do regulaminu rekrutacji.Formularz Klauzuli Informacyjnej Realizatora Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląskim. (Uczeń)
- Załącznik 3B do regulaminu rekrutacji.Formularz Klauzuli Informacyjnej Szkoły Podstawowej nr 10 (nauczyciel)
Regulamin rekrutacji
REGULAMIN REKRUTACJI I WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.”ROZDZIAŁ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§11. Niniejszy Regulamin określa proces rekrutacji i warunki uczestnictwa w projekcie pn. „Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.”.
2. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie FESL.06.02 Kształcenie ogólne).
§2
Jeżeli zobaczysz pojęcia, skróty w regulaminie oznaczać one będą:
1. Projekt – projekt pn. „Zintegrowani w nauczaniu w Szkole Podstawowej nr 10 i nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-20272. Realizator Projektu – Szkoła Podstawowa nr 10 oraz Szkoła Podstawowa nr 28.
3. Wnioskodawca – osoba składająca dokumenty rekrutacyjne w naborze, czyli w skrócie Ty, czytelnik niniejszego Regulaminu.
4. Uczestnik/Uczestniczka Projektu – osoba zakwalifikowana do uczestnictwa w Projekcie, korzystająca ze wsparcia oferowanego w ramach Projektu.
5. Dokumenty rekrutacyjne – dokumenty w wersji papierowej/dokumenty elektroniczne stanowiące podstawę do ubiegania się o udział w niniejszym Projekcie.
§3
1. Projekt adresowany jest do 103 uczniów i uczennic uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląski oraz Szkoły Podstawowej nr 28 Wodzisławiu Śląskim. Celem głównym projektu jest zapewnienie wysokiej jakości kształcenia włączającego uczniów uczęszczających do dwóch szkół podstawowych w Wodzisławiu Śląskim.2. Dodatkowo wsparciem zostanie objętych 18 nauczycieli zatrudnionych w SP10 i SP28
3.Cel główny i rezultaty projektu zostaną osiągnięte w okresie 01.07.2024 r. – 30.11.2025 r.
4.W ramach rekrutacji wyłonimy uczestników i uczestniczki projektu, którzy będą mogli skorzystać z form wsparcia, takich jak:
a. w Szkole Podstawowej nr 10 wsparcie dla ucznia:- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne (TUS) dla kl. 6-8 Kształtowanie umiejętności interpersonalnych, budowanie samoświadomości, własnego systemu wartości, umiejętności podejmowania decyzji i radzenia sobie ze stresem. Nabędą umiejętności prawidłowego funkcjonowania w różnych środowiskach społecznych. Przeciwdziałanie agresji i przemocy, nabywanie wiedzy z zakresu tolerancji otwartości w różnorodnym społeczeństwie. Zdobycie umiejętności efektywnego rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie ze stresem.
- Biofeedback kl. 1-8 Poprawa koncentrację uwagi, szybkości uczenia się, zapamiętywania, przypominania i utrwalanie wiadomości. Treningi zwiększają kreatywność oraz wpływają na pozytywne myślenie, polepszenie samopoczucia, wyciszenie i relaks. Poprawa funkcjonowania uczniów poprzez polepszenie czynności bioelektrycznej mózgu wraz z ukierunkowaniem i wzmocnieniem koncentracji uwagi.
- Zajęcia artystyczne kl. 4-7 Poznanie i wykorzystywanie w praktyce nowych dla uczniów technik graficznych m.in. linoryt, monotypii, druku strukturalnego. Są to zajęcia dla szczególnie uzdolnionych. Zajęcia pozwolą na : Rozwój i doskonalenie sprawności manualnej i sensorycznej uczniów poprzez ćwiczenia rysunkowe, malarskie i graficzne. Rozwijanie umiejętności ekspresji i wyrażania emocji, Stymulowanie i rozwijanie wyobraźni uczniów oraz pracy w grupie.
- Język angielski kl. 6-8. Doskonalenie znajomości i umiejętności posługiwania się językiem angielskim, poszerzenie wiedzy na temat historii, geografii, kultury literatury oraz kinematografii krajów anglojęzycznych, zwłaszcza Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanów Zjednoczonych i Australii.
b. w Szkole Podstawowej nr 10 wsparcie dla nauczycieli:
- Szkolenie z zakresu terapii Biofeedback - Obsługa, prowadzenie diagnostyki, terapii i treningu z wykorzystaniem urządzenia EEG-biofeedback. Zdobycie umiejętności obsługi urządzenia EEG-biofeedback oraz uzyskanie certyfikatu pozwalającego prowadzić diagnostykę, terapię i trening EEG-biofeedback.
- Szkolenie Trudny rodzic - Nabycie kwalifikacji do rozmów z rodzicami uczniów, zwłaszcza agresywnych i w sytuacji stresowej, w jaki sposób opanować swoje emocje, czym jest asertywność nauczyciela i jak ją rozwinąć, praktyczne strategie ukierunkowane na rozwiązania.
- Szkolenie z obsługi i wykorzystania oprogramowania ze sztuczną inteligencją(SI) - Przykłady wykorzystania TIK na zajęciach w kontekście SI. Administrowanie oprogramowaniem i dostępami. Użytkowanie systemu od strony administratora i użytkownika. Rejestrowania i logowania się użytkownika w systemie, Gromadzenie materiałów w ramach swojego konta. Korzystanie z materiałów dostępnych w repozytorium. Wykorzystanie zapytań do SI w szkole w procesie edukacyjnym. Celem szkolenia jest umożliwienie nauczycielom skutecznego wykorzystania SI w ich praktyce. Poprzez zdobycie praktycznych umiejętności automatycznego generowania scenariuszy lekcji, nauczyciele będą mogli zwiększyć efektywność swojej pracy, dostosowując materiały do indywidualnych potrzeb uczniów. Uczniowie zwiększą kompetencje cyfrowe i zaznajomią się z najnowszymi technologiami TIK.
- Szkolenie Zapobieganie dyskryminacji i przemocy - Celem kursu jest poznanie problematyki związanej z równym traktowaniem i niedyskryminacją. Uczestnictwo pozwoli nauczycielom zdobyć wiedzę m.in. o tym, czym jest dyskryminacja oraz jakie konsekwencje z niej wynikają, przyjrzeć się własnej postawie, czy wreszcie – rozwinąć podstawowe umiejętności reagowania w przypadku dyskryminacji. 1. Podniesienie wiedzy uczestników w zakresie form, etapów i możliwości adaptacji uczniów z różnych kultur.
5. Główne Biuro Projektu będzie miało siedzibę w Wydziale Strategii i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego przy ul. Bogumińskiej 4 B, 44-300 Wodzisław Śląski.
6. Ponadto dwa oddziały Biura Projektu, tzw. Lokalne Biura Projektu będą się mieściły w budynku Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląskim oraz w budynku Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu Śląskim (budynkach Realizatorów projektu).
7. Dodatkowych, szczegółowych informacji o Projekcie udziela Kierownik Projektu oraz Koordynatorzy Szkolni.
8. Istnieje możliwość konsultacji/spotkania w siedzibie Biura Projektu po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu.
ROZDZIAŁ 2.
WARUNKI TWOJEGO UCZESTNICTWA W PROJEKCIE§4
1. Uczestnikiem Projektu możesz zostać jeżeli jesteś uczniem/uczennicą lub nauczycielem/nauczycielką w Szkole Podstawowej nr 10 lub nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.
2. Jako przyszły Uczestnik Projektu jesteś zobowiązany do stosowania zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Twój udział w Projekcie jest bezpłatny.
ROZDZIAŁ 3.
PROCES REKRUTACJI§5
1. Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równych szans, w tym zasady równości płci. Realizator zakłada równy dostęp do projektu zarówno kobiet, jak i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych Uczestników Projektu.
2. Jako Wnioskodawca masz obowiązek zapoznać się z całością tekstu niniejszego regulaminu.
3. Rekrutację Uczestników Projektu prowadzą:
a. Koordynator Szkolny w Szkole Podstawowej nr 10,
b. Koordynator Szkolny w Szkole Podstawowej nr 28.4. Rekrutacja do Projektu ma charakter otwarty dla każdego ucznia i nauczyciela ze Szkoły Podstawowej nr 10 oraz Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.
5. Realizatorzy Projektu (Szkoła Podstawowa nr 10 oraz Szkoła Podstawowa nr 28) przyjmują dokumenty rekrutacyjne przez cały okres realizacji Projektu. Rekrutacja do projektu podzielona będzie na dwa etapy, w zależności od grupy docelowej oraz rodzaju oferowanego wsparcia:
a. Wsparcie dla kadry pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 10 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 06.09.2024
b. Wsparcie dla kadry pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 28 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 06.09.2024
c. Zajęcia dodatkowe dla uczniów w Szkole Podstawowej nr 10 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 13.09.2024
d. Zajęcia dodatkowe dla uczniów w Szkole Podstawowej nr 28 - rekrutacja w okresie 02.09.2024 – 13.09.20246. W przypadku nie wykorzystania w okresie rekrutacji pełnej puli przewidzianych projektem miejsc, Kierownik Projektu wraz z Koordynatorem Szkolnym poinformują iż, rekrutacja przechodzi w rekrutację otwartą do momentu wyczerpania pełnej puli miejsc.
7. W przypadku większej ilości chętnych niż możliwych miejsc o Twoim zakwalifikowaniu się do udziału w projekcie decydować będzie Lista Rankingowa uwzględniająca kryteria dostępowe.
8. W przypadku równej liczby punktów o Twoim przyjęciu do projektu zadecyduje zespół zarządzający projektem (wspólna opinia koordynatora szkolnego wraz z wychowawcami zatwierdzona przez kierownika projektu).
9. Zgłoszenie do projektu dokonuje osoba pełnoletnia, w przypadku dzieci i młodzieży, spełniających kryteria grupy docelowej, rodzic lub opiekun prawny dostarczając dokumenty rekrutacyjne do biura projektu w Szkole Podstawowej nr 10 lub Szkole Podstawowej nr 28.
10. Istnieje możliwość złożenia dokumentów w wersji elektronicznej na adres poczty elektronicznej:
a) Uczeń/nauczyciel SP 10 na adres: sp10@wodzislaw-slaski.pl
b) Uczeń/nauczyciel SP 28 na adres: sp28@wodzislaw-slaski.pl11.Złożone dokumenty rekrutacyjne będą weryfikowane pod względem formalnym, a kandydaci zostaną niezwłocznie poinformowani o ewentualnej konieczności poprawienia lub uzupełnienia dokumentów.
12. Jako Wnioskodawca zobowiązany jesteś do dostarczenia dokumentów rekrutacyjnych stanowiących załączniki do niniejszego regulaminu:
a. Załącznik 1 A (uczeń) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 10)
lub Załącznik 1 A (uczeń) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 28)
lub Załącznik 1 B (nauczyciel) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 10)
lub Załącznik 1 B (nauczyciel) Deklaracja uczestnictwa w projekcie – formularz zgłoszeniowy (SP 28)
b. Załącznik 2 A (uczeń) Formularz Klauzuli Informacyjnej Zarządu Województwa Śląskiego
lub Załącznik 2 B (nauczyciel) Formularz Klauzuli Informacyjnej Zarządu Województwa Śląskiego
c. Załącznik 3 A (uczeń) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 10 + Miasto Wodzisław Śląski) lub Załącznik 3 A (uczeń) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 28 + Miasto Wodzisław Śląski) lub Załącznik 3 B (nauczyciel) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 10 + Miasto Wodzisław Śląski) lub Załącznik 3 B (nauczyciel) Formularz Klauzuli Informacyjnej Beneficjenta i Realizatora (SP 28 + Miasto Wodzisław Śląski)13. Dokumenty rekrutacyjne, o których mowa w § 11 w przypadku osób niepełnoletnich muszą zostać opatrzone podpisem rodzica Wnioskodawcy lub jego prawnego opiekuna.
14. Realizator projektu może zakwalifikować Cię do udziału w projekcie tylko jeżeli jesteś uczniem/uczennicą lub nauczycielem/nauczycielką w Szkole Podstawowej nr 10 lub nr 28 w Wodzisławiu Śląskim.
15. Pierwszeństwo udziału w projekcie będzie weryfikowane na podstawie następujących dokumentów:
a. W przypadków uczniów:
1. Posiadanie orzeczenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 3 pkt
2. Posiadanie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie o specjalnych potrzebach edukacyjnych - 2 pkt
3. Dokument potwierdzający status ucznia w trudnej sytuacji rodzinnej (z rodzin o niskich dochodach - zaświadczenie o korzystaniu z pomocy społecznej lub z rodzin uchodźców wojennych zaświadczenie potwierdzające status) - 3 pkt
4. Oświadczenie o wielodzietności rodziny – 1 pkt
5. Posiadanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności – 3 pkt (ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. lub orz. albo inny dokument, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochr. zdr. ps.)b. W przypadku nauczycieli:
1. Posiadanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności – 3 pkt (ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. lub orz. albo inny dokument, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochr. zdr. ps.)16. Koordynatorzy szkolni będą odpowiedzialni za analizę zgłoszonych formularzy w ramach Projektu, a także sporządzenie list podstawowych i rezerwowych Uczestników Projektu oraz przygotowanie Protokołu z Rekrutacji.
17. Protokół z Rekrutacji musi zastać zaakceptowany przez Kierownika Projektu.
18. Dokumenty rekrutacyjne w wersji papierowej będą dostępne:
a. W Wydziale Strategii i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego przy ul. Bogumińskiej 4 B w Wodzisławiu Śląskim (pokój 302), w Biurze Obsługi Klienta oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego.
b. W Sekretariacie Szkoły Podstawowej nr 10 w Wodzisławiu Śląskim, Oś XXX-lecia 63.
c. W Sekretariacie Szkoły Podstawowej nr 28 w Wodzisławiu Śląskim, przy ul. Mieszka 10.ROZDZIAŁ 4.
OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU§ 6
1. Jako Uczestnik Projektu masz obowiązek aktywnego uczestnictwa we wsparciu oferowanym i zadeklarowanym w ramach Projektu. Nieobecności są dopuszczalne jedynie w przypadkach losowych m.in. w przypadku choroby, nagłego wyjazdu, zmiany szkoły.
2. Jako Uczestnik Projektu masz obowiązek udziału w badaniach ewaluacyjnych prowadzonych w ramach projektu.
ROZDZIAŁ 5.
ZASADY REZYGNACJI, ZAKOŃCZENIA LUB WYKLUCZENIA Z UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.§ 7
1. Rezygnacja z uczestnictwa w Projekcie w trakcie jego trwania jest możliwa tylko w przypadku wystąpienia ważnych okoliczności, które uniemożliwiają Twój dalszy udział w projekcie.
2. Rezygnacja z udziału w Projekcie powinna mieć formę pisemnego oświadczenia i zawierać powód rezygnacji.
3. W przypadku rezygnacji, zakończenia uczestnictwa lub wykluczenia Uczestnika Projektu z udziału w Projekcie w jego miejsce wchodzi kolejna osoba z utworzonych list rezerwowych.
ROZDZIAŁ 6.
ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI§ 8
1. Jeżeli obawiasz się barier, które mogą wynikać z dostępności poinformuj o nich Koordynatora Szkolnego oraz/lub zaznacz odpowiednie pola w formularzu rekrutacyjnym. Postaramy się zrobić wszystko, żebyś mógł skorzystać z udzielanego w ramach projektu wsparcia.
2. Realizator ma możliwość sfinansowania ułatwień, udogodnień, które zniwelują ewentualne bariery w dostępie do usług – mechanizm racjonalnych usprawnień. Nie bój się o ten mechanizm zapytać.
ROZDZIAŁ 7.
POZOSTAŁE POSTANOWIENIA§ 9
1. Regulamin obowiązuje od dnia podpisania w całym okresie realizacji Projektu.
2. Realizator Projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie.
3. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają formy pisemnej.